I FORM-loppet



Arrangörerna diggade visst min spurt och belönade mig därför med en låda från Santa Maria innehållandes massa spännande Thaimat (mixer, såser, nudlar etc.) när jag kom i mål. Dessutom fick alla som sprang en härlig goodiebag och bjöds på både hand- och vadmassage efteråt. Bara det ett skäl till att göra om det nästa år!

Har inte hunnit berätta att jag sprang ett roligt lopp i onsdags. Det var tidningen I FORM som för första gången arrangerade loppet här i Stockholm (Sundbyberg) och jag och Katarina fick ett infall och anmälde oss veckan innan. Man fick själv välja om man ville springa 5 eller 10 km och eftersom jag inte sprungit 5 km på tid på flera år och dessutom inte sprungit alltför mycket den senaste tiden kändes 5 km både kul men också lagom. Jag gick dock ut på tok för hårt så en stor del av loppet var ganska kämpig. Ja, det var till och med så jobbigt att jag hann lova mig själv att aldrig göra om något liknande igen. Så fort jag kom över mållinjen tog lyckligtvis den där härliga känslan som kan infinna sig efteråt över i stället. Tiden slutade på 23.35 vilket är klart godkänt (målet var dock att komma under 23 minuter). Däremot blev jag själv väldigt förvånad över min placering. Av 1164 tjejer kom jag in som nummer 20 i mål! Löpningen gav mig helt klart mersmak så kanske var det trots allt inte sista gången...

Kommentarer
Postat av: Elin

WOW!! Bra jobbat, under 24 minuter tycker jag låter som en kanontid!

Jag är lite sugen på att springa midnattsloppet nästa år, men jag har börjat inse att 1 mil är rätt långt ;-)



Kram

2010-08-15 @ 22:24:25
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Åh kul,

det gick ju jättebra!!!

sv: vi har också haft väldigt varmt, äcklig åskvärme hela helgen.



Ha en fin start på veckan,

kramar!

2010-08-15 @ 23:37:34
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Bra sprungit!

2010-08-17 @ 21:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0