Tracy Anderson - min nya träningskompis




De senaste två dagarna har jag tränat tillsammans med min nyfunna träningskompis Tracy Anderson här hemma. Känns nästan som att ha en personlig tränare och än så länge har det funkat riktigt bra. Ett stort plus med att träna hemma med DVD är att det är så tidseffektivt, allt är klart på en timme. Kortfattat går Tracys träningsmetod ut på att stärka de små musklerna - "assecoarmusklerna" - så att de kan hålla in de stora musklerna och på så vis ge en slankare och mer tonad kropp. Man tränar både ben, rumpa, lår, mage, armar och axlar och allt som behövs är en matta, en stol och två lätta vikter (1-1,5 kg vardera). Använder man tyngre vikter än så blir musklerna bara större och det är inte det som är tanken i det här fallet. Enligt Tracy funkar denna metod på alla kvinnor oavsett kroppstyp (förutsatt att man kör programmet ca fem gånger i veckan!). Det låter för bra för att vara sant och jag måste medge att jag är väldigt skeptisk. Men givetvis ska vi ge det ett försök! Funkar det på Gwyneth Paltrow, Shakira och Courteney Cox så kan det väl funka på mig också. Eller? Fortsättning följer... Mer om Tracys träningsmetod kan ni läsa här.

Kommentarer
Postat av: Zandra

Du är duktig du! Träningen blir att ta tag i efter årskiftet är tanken :-) Massa massa PW med vagnen hihi.

Hoppas du får en härlig fredag!

Kramar

2010-08-06 @ 10:46:48
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Angelina

Hejsan.

Jag skulle jätte gärna vilja veta vart du beställde/köpte din tränings dvd?

& har du använt denna? isf, funkar den och efter hur lång tid märker man förändringar? :)

2011-12-15 @ 23:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0