YSB


Snygg och passande inredning som domineras av New England-stil och svartvitt. Känns så fräscht!


Terassen där vi satt och åt, bara ett stenkast från bryggan och havet.


Poolområdet med sina solstolar, bar och café för tankarna till en resort på betydligt sydligare breddgrader.



Spadelen med sina mysiga himmelsängar i färgglada sidentyger. Här var jag och maken i vintras på en härlig spabehandling som vi fick i bröllopspresent.

(Bilder lånade från www.ysb.se)

Jag har alltid älskat att bo på olika hotell och att besöka nya restauranger. Det är något visst med hotell- och restaurangmiljöer och ofta finner jag inspiration då jag befinner mig på ett hotell eller på en restaurang. Att sitta med en drink i en hotellbar lockar mig ofta mycket mer än ett traditionellt barbesök. Lyckligtvis delar jag detta intresse med maken och vi har under de senaste åren haft förmånen att tillsammans uppleva många hotell- och restaurangbesök världen över. Dock är gräset inte alltid grönare på andra sidan och man behöver inte alltid åka långt för att få en riktigt bra upplevelse. Något som vi fick erfara så sent som för ett par veckor sedan då vi var i min gamla hemstad Ystad och hade en riktigt mysig kväll tillsammans med goa vänner på Ystads Saltsjöbad, YSB.

YSB är ett gammalt klassiskt hotell som förutom hotell även erbjuder konferens, spa och restaurang. Under de senaste åren har YSB fått en rejäl uppfräschning i samband med att ett gäng nya innovativa ägare tagit över. Inredningen domineras av New England-stil och går också mycket i svartvitt. En och annan Gynning-tavla pryder väggarna. Dock är spadelen, Salt Creek Spa, till viss del orientinfluerad med sina himmelsängar i färgglada sidentyger.

Sist vi var på YSB åt vi en tvårätters middag på den mysiga terassen. Endast strandpromenaden skillde oss från havet och hade det inte varit för den något kalla kvällsluften hade jag nog fått för mig att jag befunnit mig på en plats betydligt längre söderut. Ganska fascinerande hur ens egen hemstad kan kännas så exotisk!

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Älskar också att bo på hotell, lyxigt!



Hoppas allt är bra,

vad jobbar du med?



kramar

2010-08-11 @ 19:25:29
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Elin

Det ser helst underbart ut! Jag älskar också resturangbesök och ännu mer sedan jag fick barn. Antalet resturangbesök har ju minskat en aning så när tillfälle väl ges NJUTER jag.

Kram

2010-08-11 @ 20:19:49
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0