Bjärehalvön

Vi har det fortsatt bra på semestern och njuter för fullt av sommaren och ledigheten. I slutet på förra veckan tog jag och maken en liten minisemester från semestern och åkte till Bjärehalvön. Jag älskar Bjärehalvön och har tillbringat många av mina somrar just där. Så har även maken gjort så Bjärehalvön har en speciell plats i våra hjärtan och det var även här vi gifte oss för drygt ett år sedan.




Vi började med att åka till Torekov varifrån vi tog båten direkt ut till Hallands Väderö. Där gick vi en skön promenad och tog sedan ett svalkande dopp i det extremt klara vattnet innan vi tog båten tillbaka till Torekov för en lunch på Swenson's.




Sedan styrde vi färden vidare mot vackra Hovs Hallar där vi "hängde" ett tag. Mäktig natur och en vidunderlig utsikt.


Efter Hovs Hallar blev det ett fikastopp i Hallavara på Bäckdalens Handelsträdgård/Café Orangeriet (ja, det blir mycket mat och en hel del fikande på vår semester kan jag lova). De odlar KRAV-märkta råvaror och här åt vi en smarrig kycklingsmörgås och köpte med oss gott nybakat bröd.



Kvällen tillbringades i Båstad där vi åt ännu en god middag på Sand (vi var ju där förra fredagen också). Nu var dock tennisveckan slut så atmosfären i Båstad var lite lugnare och mer sofistikerad - lite mindre Champagnesprutande om man säger så.

Vi övernattade på Sjöbyggaregården, ett Bed & Breakfast några kilometer utanför Torekov som varmt kan rekommenderas. Paret som driver stället var väldigt trevliga, frukostbuffén härlig och rummen fräscha. De lånade även ut cyklar men vi fick tyvärr aldrig tillfälle att nyttja dessa.

Fredagen var inte helt olik dagen innan med lunch i Torekov. I fokus denna dag stod dock makens tennsmatsch i Båstad där veteran-SM pågår. Detta blev dock hans enda match i den här turneringen, något som jag helst inte får tala högt om...

Innan vi sedan for tillbaka mot sommarstället passade vi på att köpa med oss massa gott från Heberleins charkdisk - även det en riktig sommarklassiker!


Kommentarer
Postat av: jessi

Det ser ut precis som våra utlyktsdagar, mycket mat och mysiga ställen! Det ser verkligen fint ut, blir sugen på att besöka Bjärehalvön!



Kul att du har börjat blogga igen!



kram

2010-07-26 @ 19:39:17
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Malin S

Vilka härliga semesterbilder! Och din klänning är så snygg. Ångrar bittert att jag inte slog till på en likadan i våras.

Skåne är faktiskt ett resmål som jag snart vill besöka. Trots att jag är uppvuxen i Halland så har jag nästintill aldrig varit i Skåne. Förutom på genomresa.



ha en fortsatt underbar semester!

2010-07-27 @ 12:57:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för era kommentarer! Ja, kan verkligen rekommendera Bjärehalvön, så fint och så många trevliga ställen man kan besöka.

Malin: Kul att du gillar klänningen! Vågar nog påstå att den är mitt bästa köp denna sommar, den har använts flitigt vill jag lova! :)

2010-08-01 @ 20:36:07
URL: http://dufvander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0