Sommarutflykt till Gräsö



Mysiga Öregrund med sina fina små trähus.



Charmigt.



Gärdsgård. Så svenskt! Så somrigt!



Min alldeles egna grillmaster.



Fresita - ny sommarfavorit! Smakade extra gott en varm kväll som i lördags.



Öregrund by night.



Fräsch söndagslunch i Öregrund.


I helgen visade sig Sverige från sin allra somrigaste sida så maken och jag bestämde oss för att ta tillfället i akt och åka på en liten minisemester över helgen. Färden gick till Gräsö i Roslagen. Har aldrig satt min fot där tidigare även om jag haft vetskap om denna ö ända sedan barnsben. Min bästa väns tillika barndsomskompis familj hade nämligen sommarställe där när vi var små.

Vi bodde på ett fräscht och prisvärt vandrarhem alldeles intill färjeläget. Tiden tillbringade vi liggandes på soliga klipphällar med avbrott för små dopp i havet då och då. Vi läste och lyssnade på podradio i våra iPhones, grillade på kvällen och strosade omkring i mysiga intilliggande Öregrund. Lata dagar med andra ord - precis som det ska vara på sommaren!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Men åå vad roligt att du är tillbaka i bloggvärlden! Länklistan på en gång :-)

Härliga sommarbilder du tagit!

Ja men liiiite fortare fick de gärna gå hihi men man får passa på att njuta också :-)

Ha en härlig helg!

Kramar

2010-07-09 @ 16:54:03
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0